Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Den ultimata låten.

Av Pappa-Ludd - 14 januari 2008 22:21

Varför tänker jag på hur den utlimata låten/låtarna skulle låta??

För att jag är less på radio musik. tuggummipop och skit som spelas för att skivbolagen är kontrakt med skivjättar och tar fram artister och grupper som man ska krama ur pengar. Nollor eller mindere begåvade som man släpper fram när äldsjälar sliter pungen av sig med demos. mindre begåvade artister/grupper är Idol Danny, Avril Lavinge, Sugar Babes...komersiell amerikansk rock och Akon..listan kan bli lång. Artisterna brinner säkert och har drömmar, dom klandrar jag inte...med radiostationer och skivbolag....skärpning för helvete!!


Mitt bidrag till världen är därför enkelt:


En fint låt ska vara enkel och genialisk.

Rösten ska vara lekfull, behärskad och kraftfull. Med kraftfull menar jag att man inte ska tvivla en sekund på det som kommer sjungandes ur micken, så en soft röst kan därför också vara kraftfull...är ni med?!

Låten ska vara planerad i minsta detalj...men ska lekas fram med flaskan på golvet brevid i den stökiga lägenheten.

Låten ska uttrycka stora känslor med små medel och detaljer...detaljer är det som skiljer Moneybrother från Martin Stenmark.

Den ska sjungas med lidelse och passion.

Instrumenten som ska ingå är:

trummor, stråkar, gitarr (el och aucustisk blandat), orgel, gärna stråkar.

Så ska det spelas in live i studion...bandet samlat, så har du en video på köpet, en jävligt bra sådan!

Så ser man när dom sjunger i från handskrivna texter.

mmm, känslan kommer krypande känner jag.


Så slår vi en signal till Moneybrother, Mick Jagger, Amy Winehouse.

Så  lyssnar gänget på Johnny Cashs "I hung my head" först för att komma i stämmning.

Jag är spänd på resultatet.


Bästa låten just nu är otippat Kid Rock med "Amen". Lyssna, lyssna!!!


ciao bella

 
 
antigone

antigone

15 januari 2008 17:55

Och jag, som älskar Spice girls ochbara längtar efter deras comeback....moahahahaha.....allvar eller skämt?
Gissa det du!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

15 januari 2008 20:32

Haha- du glömde saxofon - önskar du hade hört lill-Linas storebror spela...då gråter lill-Lina verje gång - (ha, hon dör när hon ser vad jag kallar henne för). De heter ju samma...
Håller absolut med om att det ska vara känsla etc med. Inte bara tex sjunga! utan att lyckas förmedla en sång till bra arrangemang.
kram till er båda o Ludde som tillfrisknat!

 
TheMighty

TheMighty

16 januari 2008 00:34

Hola,
Amy Winehouse, Gavin DeGraw, Amanda Marshall mfl...

Tips från en mångpappa till en annan!!!

http://themighty.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

17 januari 2008 21:23

Glömde lägga till Kapten Röd och Governor Andy... Nicklebacks nya svänger rätt fett den med... John Legends nya och allt med Sade... Jag kan hålla på rätt länge har jag en känsla av...

http://themighty.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pappa-Ludd - 14 augusti 2009 08:49

Vad skulle man vara utan sina vänner,utan personer som bryr sig om en. som verkligen,på riktigt bryr sig. Som alltid finns där för dig i mot och medgång. I motgång så ser och märker du vem som verkligen bryr sig om dig. Att hitta "vettigt" folk som g...

Av Pappa-Ludd - 30 oktober 2008 14:47

Lust till livet, är det en självklarhet? Jag har upplevt och erfarat att det inte kommer av sig själv, att hitta lusten. För enligt mig så är det det som livet handlar om, eller som gör livet värt att leva. Lusten att att vakna, komma hem, träffa kom...

Av Pappa-Ludd - 17 maj 2008 20:49

Relationer till olika människor.....så mycket olika relatioener vid olika tillfällen i livet kan betyda. En relation som var guld värd är vatten värd morgonen där på. Relatioen till personen som var ditt liv...svarar inte längre på dina inlägg på fac...

Av Pappa-Ludd - 17 januari 2008 22:07

kl är nu 22.08 och Ludwig har show för mig och Lina. Lina har precis kommit hem från jobb. Ludwigs var trött redan till Bolibompa och jag fick hålla han vid liv genom halva för att han inte skulle somna..."kokke och kekke" sa han upprepade gånger...k...

Av Pappa-Ludd - 15 januari 2008 16:19

Visst slår det en hårdare ibland hur mycket någon betyder för en?! för mig är det så.... Kännslan barar komm över hur mycket min älskade pärla till fru, Lina betyder för mig. Va fan hjärtat, det har varit mycket sjukdommar på senaste och det har tagi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards