Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Relation till.....Thåström

Av Pappa-Ludd - 17 maj 2008 20:49

Relationer till olika människor.....så mycket olika relatioener vid olika tillfällen i livet kan betyda. En relation som var guld värd är vatten värd morgonen där på. Relatioen till personen som var ditt liv...svarar inte längre på dina inlägg på facebook....Jag sitter och funderar på min relation till Thåström. Jocke och jag har inte gått i skolan tillsammans, inte rökt brass under tunnelbannestationen eller delat lägenhet. Hans musik är relativt nyupptäck för mig, men fan vad jag får bra vibbar. Satt och hade lite småångest på kvällen..och vem tänker jag på att bjuda in i min lägenhet, polaren från förr...nej, jo Thåström kommer upp i tankarna....den jäveln förstår mig, vi tar ett glas och pratar lite ångest, fan vad det hjälper med hans musik....det e viktigt med ångest musik!! så mycket som frigörs och kommer ut....rösten, tonerna....ja det säger allt, Jocke förstår helt enkelt.

mina tankar har varit många och mörka på sista tiden....relationer!!

Jag är nog beroende av nya relationer...vara till hjälp, förstå, bli förstådd, utveckla, utvecklas.....för mig skulle livet vara meningslöst utan, där har jag mitt "kall".

utmana mig själv har jag tänkt mycket på. Stå upp och prata på jobb, gå en tränar utbildning i fotboll och senaste, att kanske söka mig till amatör teater...teater....att få utrycka känslor, visa att man "finns", kan och vågar, utmaningen och sammhörigheten, tanken gör mig glad och stark bara jag tänker på den....men thåström i öronen....det känns och Han och jag kommer ha många kvällar att prata över en whiskey....jag har ju så mycket att berätta och lära mig...."kom igen, jag är ju öppen för att lära mig och förstå....ge utlopp för känslor!!"

så relationer som är på riktigt, ömsesidigt och av nyfikenhet........ KOM IGEN jag är öppen som en bäst säljande Stig Larsson.


Musik är där jag flyr när allt runt om blir okontrolerat och yttligt,... FAN jag önskar er inget gott erar ytliga ego kräk!!!


Varför är allt så jävla ytligt hos folk i allmänhet och media. Alla jävla program som manar till att...du måste synas till varje pris, vara så perfekt snygg (snygg i medias och den bilden som man blir i prentad av Tv) Fuck dom, du duger som du är, att vara snygg och attraktiv sitter i ditt sätt att vara, i dina ögon, att våga vara personlig. PUNKT


 
 
antigone

antigone

18 maj 2008 13:26

Hahaha! En av de bästa bloggarna jag läst på mycket mycket länge!!!!
Min favorit av Thåström är kanske hans mest patetiska låt som han skrev under Ebba-tiden som heter Flicka med guld, finns på Youtube.
Underbar låt.

Resten du skriver...så jävla sant!
och du, du har en plats klar i teatergruppen närheslt du vill!
Kram

Sol i blick!
Lina

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

18 maj 2008 14:43

Det är intressant reflektion du har, bra, välformulerat och sant!

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

18 maj 2008 18:00

Så himla tänkvärt o klokt du skriver. Bara detta visar på vilken stor personlighet du själv är. "Man blir vad man tänker" som antigone skriver. Tankar, känslor och önskningar har redan registrerat sig i din öppna bok på försättsbladet och kommer troligtvis bli din egen bästsäljare då du "hoppar" och kastar dig in det du just nu har tankar kring tex teater...Lycka till och stor kram...hälsa Lina...

 
antigone

antigone

18 maj 2008 22:05

Förresten, gå in på in sida och kolla mina länkar, klicka vidare på Marcus Birro vars blogg är riktigt kanon den också, flrutom din förstås!
Tror du hade gillat honom.

Kram
L

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pappa-Ludd - 14 augusti 2009 08:49

Vad skulle man vara utan sina vänner,utan personer som bryr sig om en. som verkligen,på riktigt bryr sig. Som alltid finns där för dig i mot och medgång. I motgång så ser och märker du vem som verkligen bryr sig om dig. Att hitta "vettigt" folk som g...

Av Pappa-Ludd - 30 oktober 2008 14:47

Lust till livet, är det en självklarhet? Jag har upplevt och erfarat att det inte kommer av sig själv, att hitta lusten. För enligt mig så är det det som livet handlar om, eller som gör livet värt att leva. Lusten att att vakna, komma hem, träffa kom...

Av Pappa-Ludd - 17 januari 2008 22:07

kl är nu 22.08 och Ludwig har show för mig och Lina. Lina har precis kommit hem från jobb. Ludwigs var trött redan till Bolibompa och jag fick hålla han vid liv genom halva för att han inte skulle somna..."kokke och kekke" sa han upprepade gånger...k...

Av Pappa-Ludd - 15 januari 2008 16:19

Visst slår det en hårdare ibland hur mycket någon betyder för en?! för mig är det så.... Kännslan barar komm över hur mycket min älskade pärla till fru, Lina betyder för mig. Va fan hjärtat, det har varit mycket sjukdommar på senaste och det har tagi...

Av Pappa-Ludd - 14 januari 2008 22:21

Varför tänker jag på hur den utlimata låten/låtarna skulle låta?? För att jag är less på radio musik. tuggummipop och skit som spelas för att skivbolagen är kontrakt med skivjättar och tar fram artister och grupper som man ska krama ur pengar. Nollor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards