Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Lust

Av Pappa-Ludd - 30 oktober 2008 14:47

Lust till livet, är det en självklarhet?

Jag har upplevt och erfarat att det inte kommer av sig själv, att hitta lusten. För enligt mig så är det det som livet handlar om, eller som gör livet värt att leva. Lusten att att vakna, komma hem, träffa kompisar, älskade och att prova sina vingar runt om i världen. För lusten är alltid större än allt negativt. Att göra saker som du verkligen vill, erkänner för dig själv att du vill och brinner för. Det är ofta inte saker som kommer som en blixt från klar himmel utan snarare från en grå december månad, en halv whiskey och tio besök hos terapeften, men det viktigaste är att du letar, för när du letat och upptäckt, den betalningen du får av välmående kan inte den rikaste person köpa av pengar.


Min lust till fotboll är enorm, det är inte mycket som kan mätas med en bra champions league eller Premier league match. Njuta av en precis avvägd passning, dribbling eller en genialisk tanke, en tanke som blev genialiskt slagen boll eller som stannar vid just en tanke. Det är mäktigt att se ett lag som fungerar, drar åt samma håll, när det börja synas och syns när tankesättet är lika, när man sliter jobbar och tar uppoffrande löpningar för varandra. Men lika förundrande och fundeersam när det inte fungerar, proffissionella spelare, med liknande mål och vilja inte får det att stämma, kan vara en slags njutning av förundran.

Men va fan, deras löner börjar fan att spåra ut, har varit på väg åt helt astronomiska summor länge, men det är snart på den nivån att man inte kan förmå sig att köpa tröjor, ha sympatier "för dom är ju bara vanliga människor" och jag orkar inte höra deas gnäll på media. Som Zlatan t.ex han tjänar nu med sin nya lön ca 250 000 kr om dagen, han har fan inte rätt att klaga, med tanke på att han tjänar som två årslöner vad en barnskötare tjänar. Klaga kan han göra, men räkna inte med att få sympatier.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pappa-Ludd - 14 augusti 2009 08:49

Vad skulle man vara utan sina vänner,utan personer som bryr sig om en. som verkligen,på riktigt bryr sig. Som alltid finns där för dig i mot och medgång. I motgång så ser och märker du vem som verkligen bryr sig om dig. Att hitta "vettigt" folk som g...

Av Pappa-Ludd - 17 maj 2008 20:49

Relationer till olika människor.....så mycket olika relatioener vid olika tillfällen i livet kan betyda. En relation som var guld värd är vatten värd morgonen där på. Relatioen till personen som var ditt liv...svarar inte längre på dina inlägg på fac...

Av Pappa-Ludd - 17 januari 2008 22:07

kl är nu 22.08 och Ludwig har show för mig och Lina. Lina har precis kommit hem från jobb. Ludwigs var trött redan till Bolibompa och jag fick hålla han vid liv genom halva för att han inte skulle somna..."kokke och kekke" sa han upprepade gånger...k...

Av Pappa-Ludd - 15 januari 2008 16:19

Visst slår det en hårdare ibland hur mycket någon betyder för en?! för mig är det så.... Kännslan barar komm över hur mycket min älskade pärla till fru, Lina betyder för mig. Va fan hjärtat, det har varit mycket sjukdommar på senaste och det har tagi...

Av Pappa-Ludd - 14 januari 2008 22:21

Varför tänker jag på hur den utlimata låten/låtarna skulle låta?? För att jag är less på radio musik. tuggummipop och skit som spelas för att skivbolagen är kontrakt med skivjättar och tar fram artister och grupper som man ska krama ur pengar. Nollor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards